Amazon – co warto wiedzieć o tej firmie?

Prowadzenie największego  na świecie sklepu internetowego pod względem przychodu, bycie liderem w zakresie sprzedaży sprzętu elektronicznego…to tylko część charakterystyki amerykańskiego przedsiębiorstwa o którym pisać będziemy w artykule. Niezaprzeczalnie wyniki sprzedaży wskazują na wysoką pozycję Amazonu na rynku światowym, co potwierdzają również badania. Według rankingu największych przedsiębiorstw handlowych z 2019r. to właśnie firma założona przez Jeffa Bezosa zajęła 4 miejsce w skali światowej osiągając przychód powyżej 118 mld dolarów. Jeff Bezos jako założyciel w 2017 roku stał się najbogatszym człowiekiem na świecie, posiadając majątek oszacowany na 109 miliardów dolarów. Brzmi interesująco? W artykule przedstawiamy inne informacje na temat firmy, których z pewnością nie warto pomijać.

Początki korporacji

Warto wiedzieć, że firma Amazon powstała w 1994 r. w Seattle. Na początku specjalizowała się w sprzedaży książek – pełni więc funkcje księgarni internetowej, a pierwszą książkę udało się sprzedać ok. rok po jej założeniu. Dopiero po czasie stopniowo poszerzano asortyment o sprzęt komputerowy i elektroniczny. Następnie nie stojąc w miejscu do sprzedaży trafiać zaczęły również płyty DVD, artykuły domowe i spożywcze oraz inne kategorie produktów chętnie wybieranych przez klientów. W teorii Amazon ma zasięg globalny i pozwala na dokonywanie zamówień na całym świecie (istnieją jednak różnorodne ograniczenia w zależności od danego kraju). 

Jak wygląda to przedsiębiorstwo w Polsce?

Początki działalności w Polsce datuje się na rok 2014. Pierwsze dystrybucje utworzono w Bielanach Wrocławskich oraz Sadach pod Poznaniem. Z biegiem czasu utworzono również centra dystrybucyjne m.in w Sosnowcu. Łącznie powstało już 9 centrów logistycznych na terenie naszego kraju. Według Amerykańskiej Izby Handlowej  – Jak wskazuje najnowsza analiza rynku Amazon – to właśnie ten sklep jest największym pracodawcą ze Stanów Zjednoczonych w Polsce, o czym świadczyć może m.in to, że stworzył tu już ponad 18 tys. stałych miejsc pracy. Z pewnością do pracy zachęcają profity, takie jak np. 15% zniżki na zakupy produktów Amazon, obiad za złotówkę lub oferowana przez firmę możliwość transportu do pracy i z powrotem.

Kontrowersyjna strona świetności

Niestety jak to bywa w większości firm – każde bogactwo miewa swoje ciemne strony. Firma bywa krytykowana między innymi ze względu na zarobki oceniane przez pracowników fizycznych jako nieproporcjonalne do ilości wykonywanej pracy. Nie raz przeczytać można również teorie udowadniające, że Amazon opłaca boty internetowe, których zadaniem jest opisywanie w internecie warunków pracy jako idealnych – przedstawiających firmę w dobrym świetle. Niestety istnieje wiele opinii opowiadających się za niekorzystnym działaniem Amazonu jako pracodawcy. Przykładowo pracownicy powołują się na złe traktowanie przez przełożonych, zbyt krótki czas przerw, złe warunki sanitarne oraz konieczność pracy ponad normę. Należy jednak pamiętać, że każda firma ma zarówno swoich zwolenników jak i przeciwników i opinie traktować z dystansem.

Czy warto korzystać z usług proponowanych przez firmę?

Podsumowując cały artykuł – niezaprzeczalnie Amazon wraz ze swoją ofertą handlową zasługuje na uwagę. Oferowane produkty często wybierane są przez klientów i w większości cieszą się dobrymi opiniami. Z pewnością jako platforma amazon.pl może ulepszyć nasze życie poprzez łatwą dostępność towarów i jakość potwierdzoną pozytywnymi komentarzami. Poza zakupami pamiętać jednak należy, że każdy nasz wybór jako konsumenta wspiera konkretne zachowanie marki. Jako klienci decydujemy swoim portfelem i odpowiedzią zwrotną, przez co mamy wpływ na zmiany zachowań korporacji. 

Źródło: https://www.leadsmansion.com/pl/

5/5 - (1)